Skip to main content

Індастріал

[dummy-text]









Індастріал


Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.



Перейти до навігації
Перейти до пошуку



Логотип Industrial Records


Інда́стріал (англ. Industrial) — музичний напрямок, що відрізняється вираженою експериментальністю й особливою естетикою механічних й інших промислових звуків.




Зміст





  • 1 Історія


  • 2 Стилі пост-індустріальної музики

    • 2.1 EBM (Electronic Body Music)


    • 2.2 Elektro (electro-industrial)


    • 2.3 Power Noise (Rhythm'n'Noise, Power Rhythmic Noise)


    • 2.4 Aggro-industrial


    • 2.5 Martial Industrial


    • 2.6 Dark Folk (Apocalyptic Folk)


    • 2.7 Dark Ambient


    • 2.8 Drone Ambient


    • 2.9 Ritual Ambient (Ritual Industrial)


    • 2.10 Noise


    • 2.11 Japanese Noise


    • 2.12 Power-Electronics


    • 2.13 Death Industrial


    • 2.14 Експериментальний industrial


    • 2.15 Індастріал метал



  • 3 Література


  • 4 Посилання

    • 4.1 Журнали, статті, рецензії, faq'і


    • 4.2 Українські виконавці в стилі індастріал


    • 4.3 Інші корисні посилання





Історія[ред. | ред. код]


Industrial виник в 1974 році в Англії. Основоположник — гурт Throbbing Gristle, що заснувала лейбл Industrial Records[en], звідки й виник термін industrial music. Споконвічно industrial був не тільки музичним напрямком, але й ідеологічним. Основним методом індастріалу стала шокова тактика. У період з 1974 по 1981 рік з'являється безліч музикантів і груп цієї спрямованості у всіх частинах світу. Серед них найвідоміші Boyd Rice (NON[en]), Einstürzende Neubauten, SPK[en], Merzbow[en] й ін. Вони склали т. зв. «класичний індастріал». Але популярним напрямок так і не став. Throbbing Gristle розпалися в 1981 році, заявивши про завершення «індустріальної» епохи й початку «пост-індустріальної».


Для музикантів це означало зміну тактики. Відбувся перехід від industrial до post-industrial. Колишні учасники Throbbing Gristle утворили кілька нових проектів, звучання яких сильно змінилося в порівнянні з TG. Інші «класичні» індустріальні групи, такі як SPK[en] й Einstuerzende Neubauten, також перейшли на «нову стратегію». З'явилися й зовсім нові проекти. Пост-індустріальна музика стала менш агресивна, однак, вся її радикальність вилилася в музичні експерименти й нечувану винахідливість. Тепер post-industrial музиканти поєднують старий індустріальний підхід з іншими напрямками музики: танцювальної, фольклорної, ритуальної.



Стилі пост-індустріальної музики[ред. | ред. код]


Тут даний опис деяких понять, часто використовуваних в обговоренні цієї музики. Деякі з них можна назвати цілком конкретними, більшість же — скоріше просто описів того, що можна почути в пост-індастріалі. Також подано 30 секундні фрагменти.



EBM (Electronic Body Music)[ред. | ред. код]




Андерс Ольсен з Combichrist


Найпопулярніший зараз стиль музики пост-індастріал. Звучання являє собою зациклені синтезаторні мелодії з танцювальним ритмом і рясним використанням семплів. Термін EBM був придуманий музикантами бельгійської групи Front 242[en], які тепер уважаються основоположниками стилю.



Найтиповіші представники: Front 242[en], Nitzer Ebb


Прослухати типові фрагменти:


  • Аудіо Front 242 — Im Rhythmus Bleiben (278kb)опис файлу


Elektro (electro-industrial)[ред. | ред. код]




гурт Skinny Puppy


Це поняття не є самобутнім. Скоріше, Elektro можна класифікувати як різновид EBM. У порівнянні з EBM ця музика більше щільна й атмосферна, але менш танцювальна. Часто використається перекручений вокал. У рамки цього стилю із працею входить одна із найвпливовіших індустріальних груп Skinny Puppy.



Найтиповіші представники: Wumpscut[en], Skinny Puppy, Front Line Assembly (ранні роботи)


Прослухати типові фрагменти:


  • Аудіо Skinny Puppy — Addiction (246kb)опис файлу


  • Аудіо Wumpscut — Is It You (241kb)опис файлу


Power Noise (Rhythm'n'Noise, Power Rhythmic Noise)[ред. | ред. код]


Цей стиль іноді плутають із Power-Electronics, однак, ці стилі мають мало загального. Power Noise фактично навіть не відноситься до стилів noise-музики. Композиції засновані на швидкому, сильно дистортованому ритмі із частим використанням «рваних» синтезаторів. Колективи, що грають у цьому стилі, в основному культивуються такими лейблами як Ant-Zen[en], Hands Productions, Ad Noiseam[en].



Найтиповіші представники: PAL, Noisex[en], Converter[en], Imminent Starvation[en]


Прослухати типові фрагменти:


  • Аудіо Noisex — Pulsator (ogg vorbis, 220kb)опис файлу


Aggro-industrial[ред. | ред. код]





Al Jourgensen, Ministry


Це напрямок часто плутають із EBM, однак це не правильно. Відмітною ознакою «аггро-індастріалу» (від англ. aggressive) є наявність «рифованої» гітари й «брутального» вокалу. До цього може додаватися як EBM, так й synth-pop ритм-секція й диско-клавіші. Іноді цей напрямок розглядають як підстиль індустріального металу



Найтиповіші представники: Combichrist, Die Krupps, Ministry, KMFDM, Nine Inch Nails


Прослухати типові фрагменти:


  • Аудіо Ministry — Thieves (227kb)опис файлу


Martial Industrial[ред. | ред. код]





Milan Fras, Laibach


У першу чергу цей стиль відрізняється військовою тематикою: від середньовічних хрестових походів до сучасних війн. У композиціях можна зустріти мелодії військового років, труби, читання маніфестів або звуки пострілів і вибухів. Все це, як правило, записано в низькій якості із шумом і спотвореннями, у чому проявляється своєрідна lo-fi естетика, властива індастріалу. Основоположник стилю — югославська група Laibach, в 80-ті роки активно втручався в політику своєї країни, за що була навіть вигнана з комуністичної Югославії. Музику в цьому стилі також часто зараховують до Darkwave.



Найтиповіші представники: ранній Laibach, Der Blutharsch[en]


Прослухати типові фрагменти:


  • Аудіо Der Blutharsch — The Tracks of the Hunted — 01 (204kb)опис файлу


  • Аудіо Der Blutharsch — The Tracks of the Hunted — 02 (925kb)опис файлу


Dark Folk (Apocalyptic Folk)[ред. | ред. код]


Початок сучасного Dark Folk поклала англійський гурт Current 93[en] (що складається фактично з однієї людини — Девида Тибету), випустивши в 1987 році альбоми Imperium й Swastikas for Noddy. Тоді ж сформувалися характерні риси цього стилю — гра на традиційних інструментах (часто на акустичній гітарі), і використання в текстах пісень релігійних і фольклорних символів. Іноді Dark Folk групи переспівують народні пісні. При цьому стиль багато в чому успадковував індустріальну естетику, і в композиціях деяких груп можна зустріти використання семплів й шуму як музичні елементи.



Найтиповіші представники: Current 93[en], Death in June, Sol Invictus


Прослухати типові фрагменти:


  • Аудіо Current 93 — In the Heart of the Wood and What I Found There (240kb)опис файлу


  • Аудіо Death in June — Kameradschaft (249kb)опис файлу


Dark Ambient[ред. | ред. код]


Докладніше: Дарк ембієнт

Один з основних самостійних стилів пост-індустріальної музики. Коріння Dark Ambient найменше пов'язані з іншою сучасною музикою і йдуть хіба що від основоположника ембієнту Браяна Іно і класичного індастріала. Dark Ambient має деякі підстилі й впритул стикається з Power-Electronics й Death Industrial, про що свідчить велика кількість проектів, що змішують елементи цих стилів. Вважається, що одним з перших Dark Ambient став записувати Браян Уільямс (проект Lustmord) на початку 1980-х. На Dark Ambient і близьких до нього стилях спеціалізується один з найбільших індастріал-лейблів Cold Meat Industry[en], заснований Роджером Карманіком (Roger Karmanik) (проект Brighter Death Now[en]) і Lina Baby Doll (Deutsch Nepal) в 1987 році.



Типові представники: Lustmord, Deutsch Nepal, Raison d'Etre [en]


Прослухати типові фрагменти:


  • Аудіо Lustmord — Heresy Part ІІІ (208.4kb)опис файлу


  • Аудіо Lustmord — Heresy part V (209kb)опис файлу


  • Аудіо Deutsch Nepal — Collapsing Surface (184kb)опис файлу


Drone Ambient[ред. | ред. код]


Цей стиль іноді називають частиною Dark ambient, але його можна визначити, як досить самостійний. Стиль виник з експериментів німецької групи Maeror Tri[en], що до цього грала гітарний нойз. У січні 1993 один з її учасників Stefan Knappe створив лейбл Drone Records. Звідси відбулася назва стилю. Лейбл дотепер є базою більшої частини Drone Ambient-проектів.




Музика Drone Ambient досить оригінальна. Вона складається з різночастотних гудінь — дронів, що витягають із гітар, синтезаторів й інших інструментів. Часто використаються природні звуки, але їхнє звучання також перетвориться в дрони. Комп'ютери й секвенсори використаються дуже рідко, і, як правило, вся музика робиться «вручну». Навіть для запису альбомів використається аналогова апаратура. Наприклад, Maeror Tri[en] записували свої гітарні композиції на плівку, яку у деяких випадках відтворювали у зворотному напрямку, одержуючи зовсім особливе звучання.


В 1996 році група розпалася й у цей час склад Maeror Tri[en] без одного учасника пише музику під ім'ям Troum. Як написано на їх офіційному сайті: «Troum використають музику як прямий шлях до Несвідомого, цілячись в архаїчну сутність людської душі».



Найтиповіші представники: Maeror Tri[en], Troum, Crawl Unit


Прослухати типові фрагменти:


  • Аудіо Maeror Tri — The Administrator (185kb)опис файлу


Ritual Ambient (Ritual Industrial)[ред. | ред. код]


Ця музика покликана передати дух древніх ритуалів поклонінь язичницьким богам. У композиціях часто використаються різноманітні складні перкусії, іноді змінювані ембієнтними ландшафтами або етнічними піснями. Однак, музика може складатися й зі звуків промислового або електронного походження — музиканти розпізнають ритуальний дух й у сучасних технологіях. Часто композиції навмисне роблять монотонними й тривалими (від 10 до 30 хвилин і більше) для створення гіпнотичного ефекту.



Найтиповіші представники: Hybryds, ранній Ah Cama-Sotz


Прослухати типові фрагменти:


  • Аудіо Hybryds — The Ritual of the Rave, Part 1 (Computermix) (223kb)опис файлу


  • Аудіо Ah Cama-Sotz — Confession (189kb)опис файлу


Noise[ред. | ред. код]


Один з найстарших стилів в індустріальній музиці. Основоположником уважається американець Boyd Rice (проект NON[en]), в 70-х роках уперше почав випускати в маси чистий, немузичний шум як закінчені музичні здобутки. Класичний Noise завжди позбавлений мелодії й музичного ритму, і фактично виходить за межі поняття музика. Однак, у композиціях часто використається вокал і голосові семпли, у чистому або спотвореному вигляді. Стилі Power Electronics й Japanese Noise часто називають різновидами Noise.



Найтиповіші представники: NON[en]

  • Аудіо The Viodre —uriel effect, 244кБопис файлу


Japanese Noise[ред. | ред. код]


Найрадикальніший стиль індустріальної музики, що з'явився в Японії. Музика відрізняється особливою концептуальністю і є досить важкою для сприйняття. Композиції представляють із себе чистий шум, зациклений або відносно хаотичний. Апаратури для його витягу й перетворення часто створюється власноручно, і музиканти, як правило, обмежують себе у виборі джерел шуму, що є частиною концепції. Основоположником стилю вважається японець Масамі Акіта (проект Merzbow).



Найтиповіші представники:Merzbow[en], Aube[en], Masonna[en]


Прослухати типові фрагменти:


  • Аудіо Aube — Vibrate-Flasher (alternative mix) (229kb)опис файлу


Power-Electronics[ред. | ред. код]


Джерела цього напрямку лежать у працях лідерів старого правильного індастріалу начебто Throbbing Gristle, Whitehouse[en], Maurizio Bianchi[en]/M. B., почасти SPK[en], і саме ці команди й можна вважати батьками-засновниками, однак лише в самому загальному змісті. З'явилися в 90-х рр. ХХ в. роботи все-таки досить сильно відрізняються від пробних, сумнівних кроків першопрохідників. Насамперед, це щільне похмуре звучання повне скрипучого агонізуючого нойзу й украй агресивний настрій композицій. Згодом обов'язковою рисою стилю став також дисторшований вокал у декламаційно-репетуючій манері на політ-історичні теми. Звучання power-електронних команд простирається від монотонних колажів, нав'язливих закільцьованих семплів ранніх робіт до вільних імпровізацій сучасності, іноді ритмічно-перкусивне, але при цьому стрімко-атакуюче. Також варто відзначити наявне в стилі часте розходження між стриманим і непоказним студійним матеріалом і оскаженілим, розлюченим концертним виконанням.


Джерело: heavy-electronics.org



Найтиповіші представники: Institut, Genocide Organ[en], Anenzephalia[en], Con-Dom, Brighter Death Now[en]


Death Industrial[ред. | ред. код]



логотип Brighter Death Now


Death industrial — порівняно молодий, але вже канонізований стиль індустріальної музики. Серед його специфічних особливостей необхідно відразу назвати важке й повільне звучання, потужне й що давить. Іноді особливо виділяють такий підстиль як death ambient (правда, на рівні рекламних прес-релізів в індустріальних дистрибуціях), але по суті це одне й теж — індустріальна музика, що відрізняється як неквапливістю розвитку композиції, так і безжиттєвістю, похмурістю атмосфери, що зрідка включає й глухуватий, нечіткий ритм. Як правило, death industrial проекти пильну увагу приділяють глибокому басовому звуку з відчутими низькочастотними подіями. Також характерно й використання запозичених елементів, якими розбавляються композиції — drone (стугонливі звуки, часто використаються в ембіенті), microwave (мікрохвиля, специфічні «переливи» звуку), семпли природних, техногенних, знайдених звуків. Іноді death-індустріальні по суті альбоми характеризують як повільний power-electronics, що, напевно, не зовсім вірно, оскільки power-electronics — це бліцкриг на мозок слухача, але не глибока атмосферна імпресія. Death-індустріальна творчість тематично часто торкає не соціо-культурні чи політичних моментів, але ритуально-містичні, і навіть інфернальні аспекти.



Найтиповіші представники: Brighter Death Now[en], Ex. Order


Експериментальний industrial[ред. | ред. код]


Не вся індустріальна музика може бути віднесена до якого-небудь стилю. Індустріальні музиканти дотепер створюють щось нове, що не вміщується ні в які рамки, продовжуючи розвивати як старі ідеї класичного індастріалу, так і додаючи нові елементи з інших жанрів.


Деякі видатні експериментатори: Coil, Thighpaulsandra[en], Nurse With Wound[en], COH[en], Download[en]


Індастріал метал[ред. | ред. код]


Докладніше: Індастріал метал

Цей музичний напрямок, що утворилося наприкінці 1980-их в США та Великій Британії в результаті злиття індастріала і хеві-метала. Для цього напрямку характерне використання рифів з хеві-метала, «індустріального» синтезатора, сильно перекрученого звуку гітар і «жорсткого» вокалу (втім, в окремих випадках зустрічається чисте звучання). Індастріал-метал охоплює підстилі аггро-індастріал і колдвейв. Іноді в цьому стилі можна спостерігати використання окремих елементів з нью-метала і постпанка.



Найтиповіші представники: Fear Factory, Ministry, Rammstein, Godflesh та інші


Прослухати типові фрагменти:


  • Аудіо Fracture — Epicentre (1998)опис файлу


  • Аудіо Sielwolf — Verstärker zerstört (1993)опис файлу


  • Аудіо Old Lady Drivers — Marzuraan (1991)опис файлу


  • Аудіо Testify — You Gotta Have Brains… (1993)опис файлу


Література[ред. | ред. код]


  • Андрей Бухарин. Лекарство от старости [Psychic TV] // «Василиск» (Москва). — №1 (1993). — С. 19-21.(рос.)

  • Андрей Бухарин. Psychic TV: опасные аутсайдеры // «Pinoller» (Москва). — №0 (1994). — С. 96-100.(рос.)

  • Айэн Гиттинс. Laibach: славяне делает шотландскую пьесу? // «Контр Культ Ур’а» (Москва). — №2 (1990). — С. Щ.(рос.)

  • Скотт Льюис. Laibach: идеология или развлечение? // «Контр Культ Ур’а» (Москва). — №2 (1990). — С. Щ.(рос.)

  • Оккультные тенденции в индустриальной музыкальной културе // «Василиск» (Москва). — №1 (1993). — С. 6-8.(рос.)

  • Роман Піщалов. Throbbing Gristle: місія мертвих душ // «Аутсайдер» (Київ). — № 1 (2003). — Стор. 18-21.

  • Віктор Пушкар. Сон, керований у ручному режимі. Спроба пояснення певних явищ сучасної музики // «Аутсайдер» (Київ). — № 4 (2004). — Стор. 40-45.

  • Simon Ford, Wreckers of Civilisation: The Story of COUM Transmissions and Throbbing Gristle, London: Black Dog, 1996. 336 pp.(англ.)

  • Andrea Juno and V. Vale (ed.), Re/Search #4/5: William Burroughs, Brion Gysin, Throbbing Gristle, January 1982, 96 pp.(англ.)

  • Andrea Juno and V. Vale (ed.), Re/Search #6/7: Industrial Culture Handbook, April 1983, 140 pp.(англ.)

  • Alexei Monroe, Interrogation Machine: Laibach and NSK, Cambridge: The MIT Press, 2005, 400 pp.(англ.)

  • Genesis P. Orridge. История Industrial Records // «Экзотика» (Москва). — №2 (1994). — С. 15.(рос.)


Посилання[ред. | ред. код]



Журнали, статті, рецензії, faq'і[ред. | ред. код]



  • Industrial Culture Extended FAQ Дмитра Толмацького(рос.)


  • Industrial Muzak for Industrial People(рос.)


  • Dark Ambient FAQ by Bereavement(англ.)


  • industrial.onego.ru — Архів рецензій Лева Левина(рос.)


  • rwcdax.here.ru — RWCDAX e-zine(рос.)


  • drugie.here.ru/achtung — Achtung Baby!(англ.)

  • postindustrial.org — Industrial Music Digest


  • darkindustry.darkside.ru — Dark Industry(рос.)


  • ohms.ru — Organic Music Mechanism(рос.)

  • machinistmusic.net — Машиніст

  • heavy-electronics.org


  • brainwashed.com/brain — Brainwashed Brain(англ.)


  • ultranoise.ru(рос.)


  • seidr.woods.ru — Російський даркфолк вебзин СЕЙД(рос.)


Українські виконавці в стилі індастріал[ред. | ред. код]


  • Sweet Sixty Nine — electro industrial, EBM, industrial rock

  • wn4wz — industrial ethno-core

  • Dust Heaven — synthpop, synthgoth

  • Molfar — post industrial techno, rythm'n'noise

  • Error::Genesis — EBM, dark electro

  • Soncesvit — industrial-folk metal


Інші корисні посилання[ред. | ред. код]



  • discogs.com — Дискографії електронних проектів(англ.)


  • sloth.org/samples — База даних семплів(англ.)





Отримано з https://uk.wikipedia.org/w/index.php?title=Індастріал&oldid=23483738





Навігаційне меню


























(window.RLQ=window.RLQ||).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"0.332","walltime":"0.408","ppvisitednodes":"value":1134,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":76679,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":2286,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":7,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":27,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":0,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":0,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 156.902 1 -total"," 60.86% 95.490 39 Шаблон:Нп"," 23.22% 36.435 3 Шаблон:Navbox"," 20.31% 31.862 1 Шаблон:Електронна_музика"," 5.32% 8.343 14 Шаблон:Ref-ru"," 3.32% 5.213 2 Шаблон:Ref-lang"," 2.88% 4.524 2 Шаблон:Main"," 2.69% 4.226 21 Шаблон:Audio"," 1.89% 2.959 2 Шаблон:Ref-info"," 1.68% 2.642 2 Шаблон:Lang-en"],"scribunto":"limitreport-timeusage":"value":"0.068","limit":"10.000","limitreport-memusage":"value":1318129,"limit":52428800,"cachereport":"origin":"mw1271","timestamp":"20181110104816","ttl":1900800,"transientcontent":false););"@context":"https://schema.org","@type":"Article","name":"u0406u043du0434u0430u0441u0442u0440u0456u0430u043b","url":"https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%86%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D1%96%D0%B0%D0%BB","sameAs":"http://www.wikidata.org/entity/Q487965","mainEntity":"http://www.wikidata.org/entity/Q487965","author":"@type":"Organization","name":"Contributors to Wikimedia projects","publisher":"@type":"Organization","name":"Wikimedia Foundation, Inc.","logo":"@type":"ImageObject","url":"https://www.wikimedia.org/static/images/wmf-hor-googpub.png","datePublished":"2006-10-21T18:00:27Z","dateModified":"2018-10-09T10:38:18Z","image":"https://upload.wikimedia.org/wikipedia/uk/6/60/%D0%86ndustrial_Records_logo.png"(window.RLQ=window.RLQ||).push(function()mw.config.set("wgBackendResponseTime":141,"wgHostname":"mw1238"););

Popular posts from this blog

𛂒𛀶,𛀽𛀑𛂀𛃧𛂓𛀙𛃆𛃑𛃷𛂟𛁡𛀢𛀟𛁤𛂽𛁕𛁪𛂟𛂯,𛁞𛂧𛀴𛁄𛁠𛁼𛂿𛀤 𛂘,𛁺𛂾𛃭𛃭𛃵𛀺,𛂣𛃍𛂖𛃶 𛀸𛃀𛂖𛁶𛁏𛁚 𛂢𛂞 𛁰𛂆𛀔,𛁸𛀽𛁓𛃋𛂇𛃧𛀧𛃣𛂐𛃇,𛂂𛃻𛃲𛁬𛃞𛀧𛃃𛀅 𛂭𛁠𛁡𛃇𛀷𛃓𛁥,𛁙𛁘𛁞𛃸𛁸𛃣𛁜,𛂛,𛃿,𛁯𛂘𛂌𛃛𛁱𛃌𛂈𛂇 𛁊𛃲,𛀕𛃴𛀜 𛀶𛂆𛀶𛃟𛂉𛀣,𛂐𛁞𛁾 𛁷𛂑𛁳𛂯𛀬𛃅,𛃶𛁼

Edmonton

Crossroads (UK TV series)