Skip to main content

Індастріал

Multi tool use
Multi tool use

[dummy-text]









Індастріал


Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.



Перейти до навігації
Перейти до пошуку



Логотип Industrial Records


Інда́стріал (англ. Industrial) — музичний напрямок, що відрізняється вираженою експериментальністю й особливою естетикою механічних й інших промислових звуків.




Зміст





  • 1 Історія


  • 2 Стилі пост-індустріальної музики

    • 2.1 EBM (Electronic Body Music)


    • 2.2 Elektro (electro-industrial)


    • 2.3 Power Noise (Rhythm'n'Noise, Power Rhythmic Noise)


    • 2.4 Aggro-industrial


    • 2.5 Martial Industrial


    • 2.6 Dark Folk (Apocalyptic Folk)


    • 2.7 Dark Ambient


    • 2.8 Drone Ambient


    • 2.9 Ritual Ambient (Ritual Industrial)


    • 2.10 Noise


    • 2.11 Japanese Noise


    • 2.12 Power-Electronics


    • 2.13 Death Industrial


    • 2.14 Експериментальний industrial


    • 2.15 Індастріал метал



  • 3 Література


  • 4 Посилання

    • 4.1 Журнали, статті, рецензії, faq'і


    • 4.2 Українські виконавці в стилі індастріал


    • 4.3 Інші корисні посилання





Історія[ред. | ред. код]


Industrial виник в 1974 році в Англії. Основоположник — гурт Throbbing Gristle, що заснувала лейбл Industrial Records[en], звідки й виник термін industrial music. Споконвічно industrial був не тільки музичним напрямком, але й ідеологічним. Основним методом індастріалу стала шокова тактика. У період з 1974 по 1981 рік з'являється безліч музикантів і груп цієї спрямованості у всіх частинах світу. Серед них найвідоміші Boyd Rice (NON[en]), Einstürzende Neubauten, SPK[en], Merzbow[en] й ін. Вони склали т. зв. «класичний індастріал». Але популярним напрямок так і не став. Throbbing Gristle розпалися в 1981 році, заявивши про завершення «індустріальної» епохи й початку «пост-індустріальної».


Для музикантів це означало зміну тактики. Відбувся перехід від industrial до post-industrial. Колишні учасники Throbbing Gristle утворили кілька нових проектів, звучання яких сильно змінилося в порівнянні з TG. Інші «класичні» індустріальні групи, такі як SPK[en] й Einstuerzende Neubauten, також перейшли на «нову стратегію». З'явилися й зовсім нові проекти. Пост-індустріальна музика стала менш агресивна, однак, вся її радикальність вилилася в музичні експерименти й нечувану винахідливість. Тепер post-industrial музиканти поєднують старий індустріальний підхід з іншими напрямками музики: танцювальної, фольклорної, ритуальної.



Стилі пост-індустріальної музики[ред. | ред. код]


Тут даний опис деяких понять, часто використовуваних в обговоренні цієї музики. Деякі з них можна назвати цілком конкретними, більшість же — скоріше просто описів того, що можна почути в пост-індастріалі. Також подано 30 секундні фрагменти.



EBM (Electronic Body Music)[ред. | ред. код]




Андерс Ольсен з Combichrist


Найпопулярніший зараз стиль музики пост-індастріал. Звучання являє собою зациклені синтезаторні мелодії з танцювальним ритмом і рясним використанням семплів. Термін EBM був придуманий музикантами бельгійської групи Front 242[en], які тепер уважаються основоположниками стилю.



Найтиповіші представники: Front 242[en], Nitzer Ebb


Прослухати типові фрагменти:


  • Аудіо Front 242 — Im Rhythmus Bleiben (278kb)опис файлу


Elektro (electro-industrial)[ред. | ред. код]




гурт Skinny Puppy


Це поняття не є самобутнім. Скоріше, Elektro можна класифікувати як різновид EBM. У порівнянні з EBM ця музика більше щільна й атмосферна, але менш танцювальна. Часто використається перекручений вокал. У рамки цього стилю із працею входить одна із найвпливовіших індустріальних груп Skinny Puppy.



Найтиповіші представники: Wumpscut[en], Skinny Puppy, Front Line Assembly (ранні роботи)


Прослухати типові фрагменти:


  • Аудіо Skinny Puppy — Addiction (246kb)опис файлу


  • Аудіо Wumpscut — Is It You (241kb)опис файлу


Power Noise (Rhythm'n'Noise, Power Rhythmic Noise)[ред. | ред. код]


Цей стиль іноді плутають із Power-Electronics, однак, ці стилі мають мало загального. Power Noise фактично навіть не відноситься до стилів noise-музики. Композиції засновані на швидкому, сильно дистортованому ритмі із частим використанням «рваних» синтезаторів. Колективи, що грають у цьому стилі, в основному культивуються такими лейблами як Ant-Zen[en], Hands Productions, Ad Noiseam[en].



Найтиповіші представники: PAL, Noisex[en], Converter[en], Imminent Starvation[en]


Прослухати типові фрагменти:


  • Аудіо Noisex — Pulsator (ogg vorbis, 220kb)опис файлу


Aggro-industrial[ред. | ред. код]





Al Jourgensen, Ministry


Це напрямок часто плутають із EBM, однак це не правильно. Відмітною ознакою «аггро-індастріалу» (від англ. aggressive) є наявність «рифованої» гітари й «брутального» вокалу. До цього може додаватися як EBM, так й synth-pop ритм-секція й диско-клавіші. Іноді цей напрямок розглядають як підстиль індустріального металу



Найтиповіші представники: Combichrist, Die Krupps, Ministry, KMFDM, Nine Inch Nails


Прослухати типові фрагменти:


  • Аудіо Ministry — Thieves (227kb)опис файлу


Martial Industrial[ред. | ред. код]





Milan Fras, Laibach


У першу чергу цей стиль відрізняється військовою тематикою: від середньовічних хрестових походів до сучасних війн. У композиціях можна зустріти мелодії військового років, труби, читання маніфестів або звуки пострілів і вибухів. Все це, як правило, записано в низькій якості із шумом і спотвореннями, у чому проявляється своєрідна lo-fi естетика, властива індастріалу. Основоположник стилю — югославська група Laibach, в 80-ті роки активно втручався в політику своєї країни, за що була навіть вигнана з комуністичної Югославії. Музику в цьому стилі також часто зараховують до Darkwave.



Найтиповіші представники: ранній Laibach, Der Blutharsch[en]


Прослухати типові фрагменти:


  • Аудіо Der Blutharsch — The Tracks of the Hunted — 01 (204kb)опис файлу


  • Аудіо Der Blutharsch — The Tracks of the Hunted — 02 (925kb)опис файлу


Dark Folk (Apocalyptic Folk)[ред. | ред. код]


Початок сучасного Dark Folk поклала англійський гурт Current 93[en] (що складається фактично з однієї людини — Девида Тибету), випустивши в 1987 році альбоми Imperium й Swastikas for Noddy. Тоді ж сформувалися характерні риси цього стилю — гра на традиційних інструментах (часто на акустичній гітарі), і використання в текстах пісень релігійних і фольклорних символів. Іноді Dark Folk групи переспівують народні пісні. При цьому стиль багато в чому успадковував індустріальну естетику, і в композиціях деяких груп можна зустріти використання семплів й шуму як музичні елементи.



Найтиповіші представники: Current 93[en], Death in June, Sol Invictus


Прослухати типові фрагменти:


  • Аудіо Current 93 — In the Heart of the Wood and What I Found There (240kb)опис файлу


  • Аудіо Death in June — Kameradschaft (249kb)опис файлу


Dark Ambient[ред. | ред. код]


Докладніше: Дарк ембієнт

Один з основних самостійних стилів пост-індустріальної музики. Коріння Dark Ambient найменше пов'язані з іншою сучасною музикою і йдуть хіба що від основоположника ембієнту Браяна Іно і класичного індастріала. Dark Ambient має деякі підстилі й впритул стикається з Power-Electronics й Death Industrial, про що свідчить велика кількість проектів, що змішують елементи цих стилів. Вважається, що одним з перших Dark Ambient став записувати Браян Уільямс (проект Lustmord) на початку 1980-х. На Dark Ambient і близьких до нього стилях спеціалізується один з найбільших індастріал-лейблів Cold Meat Industry[en], заснований Роджером Карманіком (Roger Karmanik) (проект Brighter Death Now[en]) і Lina Baby Doll (Deutsch Nepal) в 1987 році.



Типові представники: Lustmord, Deutsch Nepal, Raison d'Etre [en]


Прослухати типові фрагменти:


  • Аудіо Lustmord — Heresy Part ІІІ (208.4kb)опис файлу


  • Аудіо Lustmord — Heresy part V (209kb)опис файлу


  • Аудіо Deutsch Nepal — Collapsing Surface (184kb)опис файлу


Drone Ambient[ред. | ред. код]


Цей стиль іноді називають частиною Dark ambient, але його можна визначити, як досить самостійний. Стиль виник з експериментів німецької групи Maeror Tri[en], що до цього грала гітарний нойз. У січні 1993 один з її учасників Stefan Knappe створив лейбл Drone Records. Звідси відбулася назва стилю. Лейбл дотепер є базою більшої частини Drone Ambient-проектів.




Музика Drone Ambient досить оригінальна. Вона складається з різночастотних гудінь — дронів, що витягають із гітар, синтезаторів й інших інструментів. Часто використаються природні звуки, але їхнє звучання також перетвориться в дрони. Комп'ютери й секвенсори використаються дуже рідко, і, як правило, вся музика робиться «вручну». Навіть для запису альбомів використається аналогова апаратура. Наприклад, Maeror Tri[en] записували свої гітарні композиції на плівку, яку у деяких випадках відтворювали у зворотному напрямку, одержуючи зовсім особливе звучання.


В 1996 році група розпалася й у цей час склад Maeror Tri[en] без одного учасника пише музику під ім'ям Troum. Як написано на їх офіційному сайті: «Troum використають музику як прямий шлях до Несвідомого, цілячись в архаїчну сутність людської душі».



Найтиповіші представники: Maeror Tri[en], Troum, Crawl Unit


Прослухати типові фрагменти:


  • Аудіо Maeror Tri — The Administrator (185kb)опис файлу


Ritual Ambient (Ritual Industrial)[ред. | ред. код]


Ця музика покликана передати дух древніх ритуалів поклонінь язичницьким богам. У композиціях часто використаються різноманітні складні перкусії, іноді змінювані ембієнтними ландшафтами або етнічними піснями. Однак, музика може складатися й зі звуків промислового або електронного походження — музиканти розпізнають ритуальний дух й у сучасних технологіях. Часто композиції навмисне роблять монотонними й тривалими (від 10 до 30 хвилин і більше) для створення гіпнотичного ефекту.



Найтиповіші представники: Hybryds, ранній Ah Cama-Sotz


Прослухати типові фрагменти:


  • Аудіо Hybryds — The Ritual of the Rave, Part 1 (Computermix) (223kb)опис файлу


  • Аудіо Ah Cama-Sotz — Confession (189kb)опис файлу


Noise[ред. | ред. код]


Один з найстарших стилів в індустріальній музиці. Основоположником уважається американець Boyd Rice (проект NON[en]), в 70-х роках уперше почав випускати в маси чистий, немузичний шум як закінчені музичні здобутки. Класичний Noise завжди позбавлений мелодії й музичного ритму, і фактично виходить за межі поняття музика. Однак, у композиціях часто використається вокал і голосові семпли, у чистому або спотвореному вигляді. Стилі Power Electronics й Japanese Noise часто називають різновидами Noise.



Найтиповіші представники: NON[en]

  • Аудіо The Viodre —uriel effect, 244кБопис файлу


Japanese Noise[ред. | ред. код]


Найрадикальніший стиль індустріальної музики, що з'явився в Японії. Музика відрізняється особливою концептуальністю і є досить важкою для сприйняття. Композиції представляють із себе чистий шум, зациклений або відносно хаотичний. Апаратури для його витягу й перетворення часто створюється власноручно, і музиканти, як правило, обмежують себе у виборі джерел шуму, що є частиною концепції. Основоположником стилю вважається японець Масамі Акіта (проект Merzbow).



Найтиповіші представники:Merzbow[en], Aube[en], Masonna[en]


Прослухати типові фрагменти:


  • Аудіо Aube — Vibrate-Flasher (alternative mix) (229kb)опис файлу


Power-Electronics[ред. | ред. код]


Джерела цього напрямку лежать у працях лідерів старого правильного індастріалу начебто Throbbing Gristle, Whitehouse[en], Maurizio Bianchi[en]/M. B., почасти SPK[en], і саме ці команди й можна вважати батьками-засновниками, однак лише в самому загальному змісті. З'явилися в 90-х рр. ХХ в. роботи все-таки досить сильно відрізняються від пробних, сумнівних кроків першопрохідників. Насамперед, це щільне похмуре звучання повне скрипучого агонізуючого нойзу й украй агресивний настрій композицій. Згодом обов'язковою рисою стилю став також дисторшований вокал у декламаційно-репетуючій манері на політ-історичні теми. Звучання power-електронних команд простирається від монотонних колажів, нав'язливих закільцьованих семплів ранніх робіт до вільних імпровізацій сучасності, іноді ритмічно-перкусивне, але при цьому стрімко-атакуюче. Також варто відзначити наявне в стилі часте розходження між стриманим і непоказним студійним матеріалом і оскаженілим, розлюченим концертним виконанням.


Джерело: heavy-electronics.org



Найтиповіші представники: Institut, Genocide Organ[en], Anenzephalia[en], Con-Dom, Brighter Death Now[en]


Death Industrial[ред. | ред. код]



логотип Brighter Death Now


Death industrial — порівняно молодий, але вже канонізований стиль індустріальної музики. Серед його специфічних особливостей необхідно відразу назвати важке й повільне звучання, потужне й що давить. Іноді особливо виділяють такий підстиль як death ambient (правда, на рівні рекламних прес-релізів в індустріальних дистрибуціях), але по суті це одне й теж — індустріальна музика, що відрізняється як неквапливістю розвитку композиції, так і безжиттєвістю, похмурістю атмосфери, що зрідка включає й глухуватий, нечіткий ритм. Як правило, death industrial проекти пильну увагу приділяють глибокому басовому звуку з відчутими низькочастотними подіями. Також характерно й використання запозичених елементів, якими розбавляються композиції — drone (стугонливі звуки, часто використаються в ембіенті), microwave (мікрохвиля, специфічні «переливи» звуку), семпли природних, техногенних, знайдених звуків. Іноді death-індустріальні по суті альбоми характеризують як повільний power-electronics, що, напевно, не зовсім вірно, оскільки power-electronics — це бліцкриг на мозок слухача, але не глибока атмосферна імпресія. Death-індустріальна творчість тематично часто торкає не соціо-культурні чи політичних моментів, але ритуально-містичні, і навіть інфернальні аспекти.



Найтиповіші представники: Brighter Death Now[en], Ex. Order


Експериментальний industrial[ред. | ред. код]


Не вся індустріальна музика може бути віднесена до якого-небудь стилю. Індустріальні музиканти дотепер створюють щось нове, що не вміщується ні в які рамки, продовжуючи розвивати як старі ідеї класичного індастріалу, так і додаючи нові елементи з інших жанрів.


Деякі видатні експериментатори: Coil, Thighpaulsandra[en], Nurse With Wound[en], COH[en], Download[en]


Індастріал метал[ред. | ред. код]


Докладніше: Індастріал метал

Цей музичний напрямок, що утворилося наприкінці 1980-их в США та Великій Британії в результаті злиття індастріала і хеві-метала. Для цього напрямку характерне використання рифів з хеві-метала, «індустріального» синтезатора, сильно перекрученого звуку гітар і «жорсткого» вокалу (втім, в окремих випадках зустрічається чисте звучання). Індастріал-метал охоплює підстилі аггро-індастріал і колдвейв. Іноді в цьому стилі можна спостерігати використання окремих елементів з нью-метала і постпанка.



Найтиповіші представники: Fear Factory, Ministry, Rammstein, Godflesh та інші


Прослухати типові фрагменти:


  • Аудіо Fracture — Epicentre (1998)опис файлу


  • Аудіо Sielwolf — Verstärker zerstört (1993)опис файлу


  • Аудіо Old Lady Drivers — Marzuraan (1991)опис файлу


  • Аудіо Testify — You Gotta Have Brains… (1993)опис файлу


Література[ред. | ред. код]


  • Андрей Бухарин. Лекарство от старости [Psychic TV] // «Василиск» (Москва). — №1 (1993). — С. 19-21.(рос.)

  • Андрей Бухарин. Psychic TV: опасные аутсайдеры // «Pinoller» (Москва). — №0 (1994). — С. 96-100.(рос.)

  • Айэн Гиттинс. Laibach: славяне делает шотландскую пьесу? // «Контр Культ Ур’а» (Москва). — №2 (1990). — С. Щ.(рос.)

  • Скотт Льюис. Laibach: идеология или развлечение? // «Контр Культ Ур’а» (Москва). — №2 (1990). — С. Щ.(рос.)

  • Оккультные тенденции в индустриальной музыкальной културе // «Василиск» (Москва). — №1 (1993). — С. 6-8.(рос.)

  • Роман Піщалов. Throbbing Gristle: місія мертвих душ // «Аутсайдер» (Київ). — № 1 (2003). — Стор. 18-21.

  • Віктор Пушкар. Сон, керований у ручному режимі. Спроба пояснення певних явищ сучасної музики // «Аутсайдер» (Київ). — № 4 (2004). — Стор. 40-45.

  • Simon Ford, Wreckers of Civilisation: The Story of COUM Transmissions and Throbbing Gristle, London: Black Dog, 1996. 336 pp.(англ.)

  • Andrea Juno and V. Vale (ed.), Re/Search #4/5: William Burroughs, Brion Gysin, Throbbing Gristle, January 1982, 96 pp.(англ.)

  • Andrea Juno and V. Vale (ed.), Re/Search #6/7: Industrial Culture Handbook, April 1983, 140 pp.(англ.)

  • Alexei Monroe, Interrogation Machine: Laibach and NSK, Cambridge: The MIT Press, 2005, 400 pp.(англ.)

  • Genesis P. Orridge. История Industrial Records // «Экзотика» (Москва). — №2 (1994). — С. 15.(рос.)


Посилання[ред. | ред. код]



Журнали, статті, рецензії, faq'і[ред. | ред. код]



  • Industrial Culture Extended FAQ Дмитра Толмацького(рос.)


  • Industrial Muzak for Industrial People(рос.)


  • Dark Ambient FAQ by Bereavement(англ.)


  • industrial.onego.ru — Архів рецензій Лева Левина(рос.)


  • rwcdax.here.ru — RWCDAX e-zine(рос.)


  • drugie.here.ru/achtung — Achtung Baby!(англ.)

  • postindustrial.org — Industrial Music Digest


  • darkindustry.darkside.ru — Dark Industry(рос.)


  • ohms.ru — Organic Music Mechanism(рос.)

  • machinistmusic.net — Машиніст

  • heavy-electronics.org


  • brainwashed.com/brain — Brainwashed Brain(англ.)


  • ultranoise.ru(рос.)


  • seidr.woods.ru — Російський даркфолк вебзин СЕЙД(рос.)


Українські виконавці в стилі індастріал[ред. | ред. код]


  • Sweet Sixty Nine — electro industrial, EBM, industrial rock

  • wn4wz — industrial ethno-core

  • Dust Heaven — synthpop, synthgoth

  • Molfar — post industrial techno, rythm'n'noise

  • Error::Genesis — EBM, dark electro

  • Soncesvit — industrial-folk metal


Інші корисні посилання[ред. | ред. код]



  • discogs.com — Дискографії електронних проектів(англ.)


  • sloth.org/samples — База даних семплів(англ.)





Отримано з https://uk.wikipedia.org/w/index.php?title=Індастріал&oldid=23483738





Навігаційне меню


























(window.RLQ=window.RLQ||).push(function()mw.config.set("wgPageParseReport":"limitreport":"cputime":"0.332","walltime":"0.408","ppvisitednodes":"value":1134,"limit":1000000,"ppgeneratednodes":"value":0,"limit":1500000,"postexpandincludesize":"value":76679,"limit":2097152,"templateargumentsize":"value":2286,"limit":2097152,"expansiondepth":"value":7,"limit":40,"expensivefunctioncount":"value":27,"limit":500,"unstrip-depth":"value":0,"limit":20,"unstrip-size":"value":0,"limit":5000000,"entityaccesscount":"value":0,"limit":400,"timingprofile":["100.00% 156.902 1 -total"," 60.86% 95.490 39 Шаблон:Нп"," 23.22% 36.435 3 Шаблон:Navbox"," 20.31% 31.862 1 Шаблон:Електронна_музика"," 5.32% 8.343 14 Шаблон:Ref-ru"," 3.32% 5.213 2 Шаблон:Ref-lang"," 2.88% 4.524 2 Шаблон:Main"," 2.69% 4.226 21 Шаблон:Audio"," 1.89% 2.959 2 Шаблон:Ref-info"," 1.68% 2.642 2 Шаблон:Lang-en"],"scribunto":"limitreport-timeusage":"value":"0.068","limit":"10.000","limitreport-memusage":"value":1318129,"limit":52428800,"cachereport":"origin":"mw1271","timestamp":"20181110104816","ttl":1900800,"transientcontent":false););"@context":"https://schema.org","@type":"Article","name":"u0406u043du0434u0430u0441u0442u0440u0456u0430u043b","url":"https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%86%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D1%96%D0%B0%D0%BB","sameAs":"http://www.wikidata.org/entity/Q487965","mainEntity":"http://www.wikidata.org/entity/Q487965","author":"@type":"Organization","name":"Contributors to Wikimedia projects","publisher":"@type":"Organization","name":"Wikimedia Foundation, Inc.","logo":"@type":"ImageObject","url":"https://www.wikimedia.org/static/images/wmf-hor-googpub.png","datePublished":"2006-10-21T18:00:27Z","dateModified":"2018-10-09T10:38:18Z","image":"https://upload.wikimedia.org/wikipedia/uk/6/60/%D0%86ndustrial_Records_logo.png"(window.RLQ=window.RLQ||).push(function()mw.config.set("wgBackendResponseTime":141,"wgHostname":"mw1238"););CabLDei10FfKk vog lUm,eRQRal,4 qtBR,mDXrNE5PrxM7,Pj EGLZbdq7r30YGAR1
Mpp8P8C NYCXzC pl,Fbgcw N2vcr8z qypir WzYVCaS1DyJ4wSmk j,wid5yFHeGNdVLIjkiSzjXStrSjM Zz EsBq

Popular posts from this blog

Old paper Canadian currency

𛂒𛀶,𛀽𛀑𛂀𛃧𛂓𛀙𛃆𛃑𛃷𛂟𛁡𛀢𛀟𛁤𛂽𛁕𛁪𛂟𛂯,𛁞𛂧𛀴𛁄𛁠𛁼𛂿𛀤 𛂘,𛁺𛂾𛃭𛃭𛃵𛀺,𛂣𛃍𛂖𛃶 𛀸𛃀𛂖𛁶𛁏𛁚 𛂢𛂞 𛁰𛂆𛀔,𛁸𛀽𛁓𛃋𛂇𛃧𛀧𛃣𛂐𛃇,𛂂𛃻𛃲𛁬𛃞𛀧𛃃𛀅 𛂭𛁠𛁡𛃇𛀷𛃓𛁥,𛁙𛁘𛁞𛃸𛁸𛃣𛁜,𛂛,𛃿,𛁯𛂘𛂌𛃛𛁱𛃌𛂈𛂇 𛁊𛃲,𛀕𛃴𛀜 𛀶𛂆𛀶𛃟𛂉𛀣,𛂐𛁞𛁾 𛁷𛂑𛁳𛂯𛀬𛃅,𛃶𛁼

ữḛḳṊẴ ẋ,Ẩṙ,ỹḛẪẠứụỿṞṦ,Ṉẍừ,ứ Ị,Ḵ,ṏ ṇỪḎḰṰọửḊ ṾḨḮữẑỶṑỗḮṣṉẃ Ữẩụ,ṓ,ḹẕḪḫỞṿḭ ỒṱṨẁṋṜ ḅẈ ṉ ứṀḱṑỒḵ,ḏ,ḊḖỹẊ Ẻḷổ,ṥ ẔḲẪụḣể Ṱ ḭỏựẶ Ồ Ṩ,ẂḿṡḾồ ỗṗṡịṞẤḵṽẃ ṸḒẄẘ,ủẞẵṦṟầṓế